En tvärvändning

Ja så måste jag nog säga att det blev.. Skrev för så länge sen nu. massa Nytt på tapetern!! Känns som att enda tiden jag får för att skriva är när ngt hänt..!! Får väl sumera lite här nu då...

Om vi går tillbaka till juli i sommras så upptäckte jag då att jag var gravid..
med stor glädje kom då oxå litee panik.. va F-N gör vi nu?? va det första jag frågade min sambo.
men sen va det en skön höst.. har väl mått bra hela tiden..
fast ätit som en häst, varit hungrig mest hela tiden.. En frukt där, lunch där sen där och där.. ja ni fattar.. jag har inprincip haft ngt att tugga på i lite mer än 7 månader.
fast det behövdes, med min storlek finns det inte mycket överflödigt att ge bebis. 
Graviditeten rullade på.. Går inte in på allt hur jag måt o så .. Jag ska inte klaga finns dom som haft det tufft och är värda att klaga till skillnad från mig so far...
Sen i mellandagarna så va jag på kontroll hos läkaren, vanlig rutinkontroll som jag fått gå på då jag opererades i juni. På läkarbesöket så mätte dom då tappen på mig och blev lite överaskade över hur försämrad den va..
Blev då sjukskriven fullt och ordinerad vila...!!
Så från en arbetsdag i fullt ös med ett slägg slag rätt ner i sängen.
Snacka vändning!! Medans läkaren sitter och skriver sjukskrivningen så bara skackar jag på huvudet och känner mig som om jag är med i blåsningen..!! jag bara flinar åt han och förklarar för han att jag ska ju jobba till då och då.. så det går inte..!!!
Han förklarar då snällt hur hela situationen ser ut och hur det kan bli om jag inte lyder:/
nytt läkar besök efter en vecka o vila tills dess...
OKEJ!! YES SIR!! AJAJ KAPTEN!!
SÅ SKULLE JU INTE MIN GRAVIDITET SE UT JU..!! JAG SKULLE JU JOBBA SEN VA HEMMA LITE OCH FÖRBEREDA FÖR LIILLEN OCH SEN FÖDA!! JA NI VET SOM FÖR ALLA ANDRA...!!!

Men icke sa nicke...!! Nu blev man ju så rädd me. tänk om den kommer nu va gör jag. då är den ju as liten!!

Sen började mitt nya liv med adresslapp sängen och soffan!!
Första två veckorna gick ju super.. Va as förkyld och hostade igenom nätterna och sov på dagarna. hostade sönder ett muskelfäste i revbenen så det gjorde ju att man hade minst ont när man låg.
så då gick det bra att ligga..

efter en vecka hade jag nytt läkar besök och då såg det ut som innan så den kvinliga läkaren. hem och lägg dej och fortsätt som innan. Nytt läkarbesök efter 2 veckor.. då med ytterligare en läkare som inte förstod ett skvatt av va jag sa.. Hon pratade bra svenska men missuppfattade allt jag sa.. Så jag gav upp, ja ja hon skriver la va hon vill då:/
hon undersökte mig och sa till mig att allt va jätte bra..!!   Okej va då bra frågade jag.. Kände mig som en utomjordning..ÖHH bra.. dom sa ju att det inte kunde bli bättre.. fattar nada!!
gör som innan sa hon men gå inte ngr långa promenader...öhh promenader, jag som fanken knappt tidigare fått gå från sängen o soffan..!!

va som lost in space efter hennes läkarbesök. så va tvungen att ringa barnmorskan och fråga va hon menade egentligen. Ja det lät ju lite konstigt. men barnmorskan konstaterade att jag va som tidigare oförändrad..
men för säkerhets skull så fick jag en ny tid till läkaren, och då samma läkare som först.
Det är ju lite mysko att man ska ha så många läkare och alla säger olika..
så tillbaka till den läkaren i torsdags och då konstaterade han att det va ju lika som innan. fast att jag bör ju åka till eksjö och kolla upp mina sammandragningar. Han råkade hålla handen på magen när en sammandragning kom och han tyckte den va lite lång..  ja ja det kan jag väl göra sa ja.
När då tycker du??  Idag!! jaha jaha okej.. trodde  inte det va så.
så upp till eksjö lyckligt ovetande om va som komma skulle...
Klas va me och dom började undersöka och sen satte dom en ctg(som det kallas).
Oj va det va aktivt.. hade ju tidigare inte fattat att jag hade så mycket sammandragningar. Och dom har ju inte gjort ont ju..
då va det hela igång.. och jag va knappt me..
Spruta i benet sen dropp sen i spruta i skinkan..
sen ambulans till jkp sen undersökning sen spruta och ja efter allt och många om och men så ligger jag nu här..
på obestämd tid.. eller ja tills jag är fullgången om inte bebis kommer innan.

En riktig tvärvändning och nu en ny adresslapp, sjukhus!!

och nu också massa tid för bloggande igen kanske..
rätt skönt att skriva lite!!

så I will be back soon!!!

dax för lunch på sjukhuset nu!!

Kommentarer
Postat av: Pilla

Älskade skrutt! Tror du vi kan fejka en graviditet för mig så kan jag också läggas in och hålla dig sällskap??? Ta det lugnt nu och vila ordentligt. Säg åt Slem eller Slim att stanna kvar där inne ett tag till. Jag ska inte dra någonstans förräns slutet av mars så för min skulle behöver han inte ha bråttom!!! Ringer dig nån dag! Puss puss, älskar dig!

2011-02-02 @ 20:59:30
URL: http://pilla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0