Alice springs....

Idag har vi akt fran adelaide till alice springs...flog idag pa morgonen...tog bara en timma hit, skont...klev av planet och holl pa att do av varmechock..over 35 grader har det ju varit ialla fall.
Boendet ar faktiskt himla frascht...fast det ar klart, har man bott tre natter i en lagenhet med toa pa utsidan i nagon konsigt utbyggnad, typ en balkongtoa kan man val kalla det... sa ar val det mesta okej...hade vi sett det innan vi betalade sa hade vi val kanske valt ett annat boende...
Bojade med att slanga oss i en av poolerna...skon och valbehovlig svalka...
vi ar verkligen mitt ute i ingenstans, fast "staden" ar betydlige storre an vi trodde..tog val en 10 min att ga igenom city...;) hamnade pa en himla mysigt pub..med riktig gammal och akta western kansla...westernsadlar som stolar och gamla traktorsitsar som dom hade svetsat fast runt borden och en massa annat rikigt riktigt roliga grejer...
jag roade en av tjejerna som bodde har nar jag skulle tvatta handerna pa toa...och inte fattade varfor vattnet inte kom hur mycket jag an vred pa kranen...dom har varit lite roliga och andrat om lite sa att nar du vrider sa kommer vattnet i ett helt annat handfat...ROLIGA JAVLAR...;)

Blir en tidigt kvall i dag...ska upp vid 5 tiden i morgon for kvart i 6 kommer dom och hamtar upp oss for varat tredagars safari...skoj ska det  blir...men ska det vara sa har varmt kommer det nog bli ganska jobbigt ocksa...

hoppas att allt ar fin fint dar hemma...och att ni ocksa far lite sol...;)
Riktigt varma kramar fran oss down under...

Kommentarer
Postat av: Inga-Lena

Hej Lisa Clas och ni andra. Vill bara säga att vi följer er resa på bloggen. Spännande. Ser fram emot att få läsa om er safari.

Kram till er alla

2010-03-19 @ 06:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0