Yra... Trotta.... Dax att sova

Sitter framme i sydney nu pa western backpackers home. Nu far ni lasa lite tokigt finns inte hela alfabetet har :)
Vi landade vid kvart over sex idag pa morgonen efter ca 35 timmars res tid... Inte konstigt att vi ar som yra vimsiga honor.. Allt ar kaos i huvudet.. Nu vantar flera timmars sleep..
landade slitna pa flygplatsen gar vidare och hamtar vara vaskor och tankte nu ska vi snabbt ut.. men icke nicke...
Da var vi tvungna att sta i ytterliggarre en ko och vanta pa att dom skulle kolla bagaget igen. Gick okej for mig och klas, vi gick igenom men annika och jonas fick borja packa upp vaskan och visa sina alvedon. Men for mycket snus va inget dom brydde sig om.. Mysko det dar med tullarna skont att slippa det ett tag nu.. Tull och pass kontroller i sverige, frankfurt, singapore, australien bara for att fa komma hit... Suck sen ut ur flygplatsen till varmen, fort taxi till backpackers home, Lamna vaskorna sen ut och checka stan.
Vi gar som vanligt alldeles for langt. Sluta med att klas inte hade ngr ankel knolar synliga.. Nu ar han ner baddad sa forterna far vila... Stackarn. Annika somnade sittande nar vi kollade upp morgondagen och Jonas yrade om Att saker och ting inte va i sin ordning.. Okej ja har la inte varit helt i mina bruk heller..  Blodbad har jag haft.. Noseblood,, sa jag borjade med, mer eller mindre med att skvatta ner badrummet med blod..
ACKLIGT men antagligen tecken pa mycket for lite somn..
Vi ar som yra honor hela ganget.. Ar som att slappa ut ett gang apor i stan. Efter ca 100 ganger sa tittar vi fortfarande at vanster vid overgangstallen och tanker att det kommer ingen tittar at hoger och jaklar dar va en bil.... Gar pa trottoaren och kollar pa idioterna som pakerar pa fel sida.. Dumma vanster trafik.. hur ska det ga att kora sjalva.. Vi kommer nog att dromma vanstertrafik... vanstertfrafik... ( jag far la sta for lite av det har sjalv, dom andra skoter la sig hyffsat:) )
Konstaterar att man ar en fruktansvard vane manniska..
 
 Pa tal om vanor jag har borjat min rehablitering.  Aker pa semester utan  spray,harfon, plattang(men annika har sin *TUR*) och sist men inte minst min MOBIL... Fick smeknamnet pa ner resan for mobilnord eftersom jag skulle satta pa mobilen vid varje stopp och sen val framme sa funkar den inte... Enda den ar bra pa nu ar att vissa vilken tid ni har hemma i sverige.. Vi far la se om jag far mobil abstinens.. :)
Men men det ar nyttigt.. och om inte annat mer socialt.. Vi sitter inte med var sin mob i naven...

Imorgon vantar aventyr i sydney och Glass om vadret ar ok.. Va ute hela dagen, trottnade och gick tillbaka till hotellet vid 14 efter ca 8 timmars turistande..  Checkade in vara grejer tog en efter langtad dusch och gick ner och tankte att vi gar och tittar efter ngt mysigt stalle att ata pa men val nere... REGNAR DET...
Inte konstigt att vi tyckte det va kvavt idag.. regnade i ca 2 timmar och nu ar det torrt pa gatorna igen.. Skont det, nu fick vi kanna att vi kunde ga och lagga oss tidigt...


Nu ar klockan 8 pa kvallen och dax att sova.. TIGDIGT..
Inte konstigt efter ca 4-5 timmars somn pa over 30.
Och det finns en anledning att jag inte somnat annu, Fuskade ju faktigst lite och sov mer an dom andra pa hit vagen...
Dax att krypa ner sjalv nu..
Halsa sverige...

Lite from oss.. OVER AND OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0