Blev inte som tänkt!!

Våran hem resa alltså.. Blev inte som den skulle..
kom iväg fran singapore där jag va sist jag skrev visserligen med en lång väntan i planet innan vi lyfte.
sen val uppe i luften sa fick vi inte tallstand att flyga over afkanistan eller om det pakistan (minns ej det)
sov ju typ nar dom sa det. det innebar att vi nu hade ca en timme langre flyg resa..
Flyget ca 2 och en halv timme forsenat nu in i london..
Val over london så fick vi landa direkt utan cirkulerade over london i ca 20 min..
och varat plan va snart bort..  :(
Landade och klara med andan i halsen sa skyndade vi oss ur planet i hopp om att vi skulle få åka med planet och att dom skulle springa med oss till planet.
men icke sa nicke.
Snubben vi skulle mota utanför planet stod redo med en papperslapp..
2 nya billjetter. okej.. och nu...
tittar lite nogranare pa biljetten.
Avgång klockan 16.15
och klockan va nu kvart över nio.. VA fan ska vi gora här i sju timmar..
JAG VILL JU BARA HEM.........
pratar lite löst med dom andra svenskarna som åkte med samma plan.
VA va då bryssel....???? dom visar mig på biljetten att det va en billjett frän London till Bryssel, sen bryssel till Göterborg....
Det är inte sant.. vi flög over bryssel för ca 1 timme sen och nu ska vi tillbaka.
kan dom inte göra ngt smidigt..
Dom förklarar sedan att det va enda kompinationen som går för att ta sig till Götet idag, långfredagen.
och det tar vi men om vi flyger till köpenhamn då..?? inte okej, Stockholm då?? Inte det heller nää..
F-N F-N F-N
Acceptera okej nu är det så.. slå ihjäl timmar pa flygplatsen det löser vi... Med ett lite små falskt leende på mina läppar så går vi in genom tullen efter att checkat in..
 7 timmar timmar 7.. okej okej..
Kan väl erkänna nu i efter hand att det gick bra.. vi läste köpte godis fickade åt.. och vi hade tid att vända dygnet till rätta.
sen in på nästa plan..
framme i bryssel det gick fort.. skönt..
alla stääler sig upp och tar ner sinaväskor och väntar på att få gå ut.. men va f-n öppnar dom inte...
HALLÅ ÖPPNA!!!!
Ut ur högtalarn så hör vi dom då förklara att  dörren bråkar lite med dom och vill inte öppnas.. Så va snälla och sätter ner så är nog probleme löst strax...
DET ÄR INTE SANT!!
vi ska verkligen va fast på flyg och flyg plan idag...
Men vi kom ut sen.. Skönt..
Springa till nästa gate och på nästa plan. Äntligen är vi på väg..
Planet blev lite sen till Götet men nu va vi av.
Erika och dom väntar utanför.
GU VA SKÖNT ATT SNART TRÄFFA DOM!!!!!
känner hur tårarbna nästan tränger ut,  inser i nästa andetag att jag nu varit vaken i över ett dygn och det är nog inte så konstigt om jag kände mig lite bölig
Okej nu ska vi ta vår packning och gå ut och sen inte visa mig på en flygplats på ett tag nu.
Med 10 flygresor på fem veckor så va det vel inte heller så konstigt..
Sverige-frankfurt ,frankfurt-singapore, singapore-sydney, adelaide- alice spring, Alice spring- cairns,
Brisbane-singapore, singapore-london, london bryssel, bryssel göteborg...
Förstår ni nu.....

Väntar på packningen, kommer la snart.........
kollar en gång för säkerhets skull på andra banden, Rummet för udda bagage..
inte dä..
en dam kommer och undrar vart vi åkt i från. Ringer och kollar om alla väskor är avlastade..
OKej okej, hör vi henne säga . då vet jag..
Alla väskor är avlastade så dom verkar inte va me, förklarar damen..

OKej tillbaka till aceptans läget... Det är inte sant.
 okej vi är iaf hemma nu.
 känndes lite tomt att gå ur flygplatsen utan packning.
och inte heller ngn aning om vart den är.
london, bryssel, eller kvar i singapore.. 
inser nu efter att man kommit hemma va det är man har i väskan och va man saknar.
Tex laddare till mobilen...
ja ja jag har ju varit utan mobil i fem veckor... klarar nog ett par dgr till..

Men trotts allt så är de nu skönt att va hemma och att komma hem till detta underbara vackra vår väder.
så skönt. att känna hur solen smygger sig på med lite värme och veta att innan vi blinkar till så kommersommaren va här...
 nu ska jag nog ta och ringa syrran och be henne komma hit med sin laddare..
Klarar nog mig inte mer nu. Tog just upp mobilen för att kolla klockan,, 
men den va svart....... döööd

kommer tillbaka senare och tänker lägga upp lite bilder..
 Många kramar

läste igenom texten nu och insåg att jag fortfarande skriver lite utan åäö, 
blir lite o och a i stället, va man vänjer sig fort.. hihi

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0